Şeker Hastalığı

, , 28 Comments

şeker hastalığı

şeker hastalığı

Şeker hastalığı vücuttaki insülin hormonunun yetersiz kalması sonucu ortaya çıkar.İnsülin hormonu görevini tam anlamıyla yapmayınca besinlerden aldığımız şekerler böbrekten süzülmek yerine kana karışır. Bu da işte şeker hastalığı nı ortaya çıkarıyor. İnsülini dengelemek için ya ilaçlarla hormonu daha fazla çalıştırırsınız ya da dışarıdan direkt olarak insülin takviyesi alırsınız. 2. seçenek daha makuldür, hem ilaçların yan etkisinden kurtulmuş olursunuz.

Şeker Hastalığının Belirtileri:

Genel olarak en çok bilinen belirtileri aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür;

  • Çok sık idrara çıkma
  • Yaraların geç iyileşmesi
  • Ağız kuruluğu
  • Bulanık Görme
  • Topuk Yanması
  • Vücutta halsizlik

hastalığın belli başlı belirtileridir. Daha kesin sonuç almak için kan ölçümü yaptırmak gerekir. Bu belirtiler sizde de varsa derhal bir hekime başvurmanızı öneririz. Şeker hastalığı 2 şekildedir;
Tip 1 Diyabet:
Buraya kadar anlattıklarımız genel olarak tip 1 diyabet örneği idi. Yani insülin vücutta az üretiliyorsa bu sınıfa girer hastalık. Genel olarak çocuklarda ve gençlerde görüldüğü gibi her yaşta görülme ihtimali vardır. Türkiyedeki 4 milyon şeker hastasının sadece %10luk kısmı bu tipe girer.
Tip 2 Diyabet:
Genellikle 40 yaşın üzerindekilerde görülür bu tip şeker hastalığı. Bu tip hastalığın sebebi de tip 1 de olduğu gibi net olarak bilinmemektedir. Şişmanlarda ve ailesindeki diğer bireylerde diyabet olanlarda görülme ihtimali yüksektir.

Şeker Hastalığından korunmak için birkaç ufak ipucu verebiliriz. Doktorların dediklerine göre şeker hastalığı bir el bombası gibidir. Siz pimini çekerseniz o da patlar. Burada pimini çekmekten kasıt ise şekerli beslenmektir. Yani ailenizde diabet olanlar varsa sizde de çıkması muhtemeledir. Ama siz sağlıklı beslenirseniz bu hastalığı mümkün olduğu kadar ileriye atmış olursunuz. Bu sebeple şekerden uzak durun ve sık aralıklarla kan şekerinizi ölçtürün. Normal değerler arasında olmasına dikkat edin. Üst değere yaklaşıyorsa derhal perhize başlayın.

Daha önce de Topuk Yanması Neden Olur konusuna değinmiştik ona da bir gözatabilir, hakkında detaylı bilgiler alabilirsiniz.

168 kez okundu.

Paylaşın:
 

28 Responses

  1. pelin

    07/16/2012, 05:17 pm

    Bu hastalığın bi ilacı yok mu içince kökten çözen? Ömür boyu ilaç mı kullanıcaz yani?

    Cevapla
    • admin

      07/16/2012, 05:19 pm

      Ameliyat yahut dediğiniz gibi bir çözümü yok maalesef. İnsülin veya hap doktor tavsiyesine göre sürekli kullanılmalıdır.

      Cevapla
  2. hakkı

    07/14/2012, 10:46 am

    yahu arkadaş nedir bu şeker hastalığından çektiğimiz ayağımın serçe parmağı kendiliğinden yara olmuş kaç aydır kapanmadı

    Cevapla
    • admin

      07/12/2012, 03:43 pm

      Açlık kan şekeri mi tokluk kan şekeri mi 122 çıktı bunu da belirtmelisiniz.

      Açlık kan şekeri 90ın altında tokluk kan şekeri 140ın altında olmalı.

      Cevapla
  3. ali

    07/11/2012, 11:14 pm

    insüline genç yaşta geçmediğime çok pişmanım. hapla tedavi görünürde şekeri düşürüyor ama böbrekler mahvoluyor. şeker hastalığını erken yaşta farkettiyseniz insülin kullanın mükemmel bir ilaç

    Cevapla
  4. süleyman

    07/10/2012, 04:35 pm

    arkadaşlar aman diyorum şekerden uzak durun. çok fena bir hastalık aynen yazıda söylenen gibi sessiz katil bu. insanı içten içten kemiriyor hiçbişey bırakmıyor. ne kalp damarı kalıyor ne böbrek. resmen ölüm sebebi bu hastalık. ama yemeğinize dikkat ediyorsanız korkulacak hiçbişey yok. Allah sağlıklı bir yaşam versin cümlemize…

    Cevapla
  5. nehir

    06/13/2012, 10:45 pm

    Şeker hastaları için Ömer Özdoğan beyi tavsiye ederim. Arı’dan elde ettiği besinlerle çözüm bulmuş durumda 0534 600 4238 numaradan kendisine ulaşabilirsiniz.

    Cevapla
  6. zehra

    06/10/2012, 11:41 pm

    peki bu şeker hastalığının bi çaresi yok mu yani ameliyat falan olsak da kökten kurtulsak olmaz mı?

    Cevapla
    • admin

      04/20/2012, 02:40 am

      Şeker hastalığı size gözle görürülür zarar vermeden iç organlarınızı tahrip eder, buna farkettiğinizde ise herşey için çok geç olabilir. Derhal bir hekime başvurmanızı öneririm.

      Cevapla
    • admin

      04/12/2012, 11:56 pm

      Merhaba Orhan Bey,

      Otlar genelliklie toksin maddeler içerdiğinden bu otlar yerine hekim kontrolünde bir tedavi ile kan şekerinizi düşürmeniz daha evla olacaktır.

      Cevapla

Leave a Reply

(*) Required, Your email will not be published